söndag 21 november 2010

Tuff kille och nya mössor !

Det är många som vill ha namnmössor i svart men eftersom jag bara trycker med svart textilfärg då jag inte tycker att jag får de andra färgerna att täcka så bra som jag önskar har det inte gått att få svart mössa. Jag har provat en ny variant där jag klippte ut en stjärna och tryckte första bokstaven i namnet som jag sen sydde på .
Jag kommer kalla dem för bokstavsmössor.
Så nu finns det en variant till dem som gärna vill ha en svart mössa, självklart går det att göra denna modellen även i andra färger!
Tycker att de blev riktigt läckra !


Sen har äldsta sonen även fått en ny tröja, det beställde han redan när han såg tyget på internet :)
Jag hann inte ens fota den innan den åkte på :)
Den är sydd i det nya monster truck tyget i turkost/svart och till det valde han orange kantning och muddar, ett bra val tycker jag!
En riktig tuffing med både ny mössa och ny tröja.

Veckorna går alltid åt till att sy på beställningar så på helgerna är det mina barns tur att få välja vad de vill ha sytt, och det är den enda gången man har tid till att exprimentera och prova lite nytt och det är alltid kul :)

1 kommentar:

Lene sa...

jätte fint ihop på tuffingen !
Super bra färgkombo !