söndag 31 januari 2010

Dinosaurie Hoodie!

Sonen kom till mig i morse och sa att han ville ha en dinosaurie tröja. Undrade hur jag skulle lösa det, men efter att ha tänkt en stund kom jag fram till att jag kunde göra nåt liknande dinosauriemössan som jag gjort innan.
Så jag utgick från min dinosauriemössa och gjorde en hoodie med raglanärm och ficka på magen i brun plysch med limegröna detaljer och foder.
Slutresultatet blev riktigt bra faktiskt och sonen är nöjd även han.
Den är fortfarande ganska stor till honom men det gör inget eftersom det är muddar i både ärmarna och nertill vilket förlänger användningstiden avsevärt.
Storlek 4-5 år

(klickbara bilder)

8 kommentarer:

Jonglören sa...

Vad kul att hitta hit in till dig. Gud vad effektiv du är! Förfrågan till färdig produkt på mindre än en dag. Och så FIN den blev dessutom.

Mirrezz sa...

jättefin!

Anonym sa...

Jackan är superfin, men tempot är det som imponerar mest på mig med!!!!

Doris_Assar sa...

Coool!!!

Anneli sa...

Jättefin! Min son hade blivit helt galen om han sett den.... Du är verkligen duktig - och snabb dessutom!

duBedåre sa...

Så utrolig tøff! Tipper lillegutten ble stornornøyd! (o:

Olelsi / Nettan sa...

Ohh vilken härlig!! Syr du upp även i storlek 122 el??
Kikade även på något och kombinera till syskon...

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.
hockeytossan@hotmail.com
http://olelsi.blogg.se

Made By Elliz sa...

Nej men oj vad lustigt :D Jag såg en kille med en sån här i affären för någon vecka eller två sen. Gick hem och funderade på hur man skulle göra och sen beställde jag svart velour och limefärgad mudd från stoff & stil. Började rita ut mönstret för den men blev fundersam på hur jag skulle sätta fast luvan då jag inte sytt nån sån förut. Då går jag in här och kollar och ser att du gjort en nästan likadan :D
Hoppas du inte tar illa upp nu när jag gör en liknande.
/Elliz