söndag 12 april 2009

Rosa Dopklänning

Här e mitt störta projekt hitills.
Min kompis har fått en liten flicka och önskade sig en ljusrosa dopklänning.
Jag gav mig på det och blev faktiskt riktigt nöjd, tyvärr gör den sig inte lika bra på bild som på riktigt det är även svårt att få färgen helt rätt men ni ser ju ungefär :)
Den är i ljusrosa enfärgat bomullstyg upptill och nertill i kjolen är det med spetsmönster.
Baktill är det tre tryckknappar enligt önskemål.
Klicka på bilderna för att se mönstret bättre!
Storleken är 3 månader.

5 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Nydelig ble den!

Lilla NovaK sa...

Jättefin! Jag har också fått äran att göra en dopklänning, fast den ska inte användas förrän i sommar så jag har gått om tid på mig! =) Var det svårt?!

mamma i nord sa...

Å så nydelig dåpskjole. Ikke ofte man ser andre farger enn hvite, men det var utrolig flott med rosa.

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Jag trodde att det skulle bli svårt så jag drog mig lite för det men det var faktiskt lättare än jag väntat mig :)

Madelene sa...

Jätte fin blev den ju! :0)